Page 20 - bahar-97
P. 20

‫گزارش فصلی بازار برق ایران ‪ -‬بهار ‪ 20 97‬شرکت مدیریت شبکه برق ایران‬

                                                      ‫شاخ رصقابسنت پجذیرشیرقدارب بات‌زپارذبیررقی بازار برق ‪ORMOR1‬‬

‫ـنهاد‬  ‫پیش‬  ‫ـار‬  ‫رفت‬      ‫ـی‬  ‫بررس‬  ‫ـا‬  ‫دنی‬  ‫ـرح‬  ‫مط‬  ‫ـرق‬  ‫ب‬  ‫بدررقاک‪1‬ثـ‪R‬ر‪O‬بازا‪M‬ر‪R‬هـ‪O‬ای‬  ‫رقابتپذیری بازار‬  ‫شاخص سنجش‬       ‫ـی‬  ‫یک‬

                                                                                         ‫واحدهـای پایـش‬    ‫از وظایـف مهـم‬
                                                                                               ‫رقابت پذیری در بازار برق‬
‫قیمـت بیاکزییگ اـزراونظبایـازافرمبهـمر وقاحودمهیاـزیا پانیموشفقدیرـاکثترآنباهزـاارهداریب برنرامقـمهطآررایحـدنیرشاتبورلریـسرد ایسرـفترتا‪.‬ربپـیهشرهنهمایدـقینمرمنتظـور‬
‫در مجشامبوخاعزیــگصهرابسـننـابجازازاررشب بــررقراقبقواتیپمـیـذزیراارننیمنبیوافــقزیازراتبزرآنشهقـاـ‪1‬اد‪R‬رخ ب‪O‬رنصا‪M‬مه‪RR‬آ‪OO‬رای‪RM‬ش ت‪O‬والیسدــاتسفادت‪.‬ه بهش هد‌همایسنــمنتظوکرــدهرممیـجـمزاوعنهاباشزـاـرتیاق‬                                                                                                                                                                                                              ‫رقابت‌پذیری بازار برق‬

‫فروشیـکن بدیرگااقزنایوبرظاـااینزانیرفزبماـهزهمشکاواسخحـدصبهاد‪R‬یرآ‪O‬پمایـ‪M‬د‪R‬شب‪O‬یدارشساـتکتفثارردهبراازنشادرشههاـااسین بتمرک‌یقهدممیهطرـرزاد‪.‬حن اهدنـشیرررتایابچرقـرهفسارریوـیشرنرنفتدشرگاـاارنپخبیراشزصرانبرهـابدرههقیعکـمرسدردتیبـک‬
‫نزدیــبازیکدبگراآرامشنـدـ ببدایزناشترشربــراراق‌نندوشهانمنیدزماه ننیزدمدهویفد‪.‬کقیــهرتی آقنچیههاماـیـدرنتبشرپنایامخشهــآنصراهبیاهدعشیدتبدوـلـییهدکاسنســزقدتی‪.‬فبکقه بیاهمشمــیدننت مشبناــظانزدواهررن اددهرسـنـمزجدتی‪.‬مکوراعبیهقطیبـاـمزرهارذتیــل‬

    ‫نحــوبهر مپقیاحیاشنراسهاـنـدنبییهزباهشزــساشقاخخفصقیصم‪RR‬ت‪OO‬با‪M‬ز‪M‬ا‪R‬ر‪R‬ا‪OO‬سرااستن‪.‬تفشاراـدبـهاطهنشذدمیها‌یلسدنهحتــوکهد‪.‬هممیحارزسابهن اششارتخیاقص ف‪R‬رو‪O‬شر‪M‬ن‪R‬دگ‪O‬انرابنراشزاانر بمریهدکهسد‪.‬رب‬

‫درآمد بیشتر را نشان میدهد‪ .‬هر چه این شاخص به عدد یک نز)دی (ک باشد نشاندهن∫ده نزدیکی قیمرت‬

       ‫پیشنهادی به سقف قیمت بازار است‪ .‬رابطه ذیل نحوه محاسب)ه شاخص ‪ OR(MOR‬را نشان میدهد‪.‬‬

                              ‫∫‬         ‫‪i‬ام‬  ‫نیروگاهی مالک‬    ‫واحدهای‬  ‫مجموع‬             ‫قیمت‬  ‫پیشنهاد‬  ‫تابع‬  ‫‪:‬‬     ‫)(‬

                                                  ‫)(‬
                                        ‫‪ :‬مجموع قابلیت ابراز واحدهای نیروگاهی مالک ‪i‬ا)م (‬

                               ‫) ( ‪ :‬سقف‪ :‬قتیابمع پتیباشنزاهراد قیمت مجموع واحدهای نیروگاهی مالک ‪i‬ام‬
‫در ادامـتدهکربن‪‌::‬ها‪:‬ولممدسام‪:‬نوقمجژمجهظمـمیفجوبوومتعهقریمعوونلپمیحقعاظایدبجوـتلحبیرمبراجمپشزتقاماعیاارربمومفرعلتناشااـزموالرعراتوفاتمفتااحتلررخودتکیفهشصخایرـتنوصیینشدنیصنیگرادردوصاگونگادگادهااهنودشهههادوحیشهفگدمـزهحااخلفارظرخشظااکمجریا‪i‬ااناماجامـزنزابزاتوتبزاادضرزدراعبیررارباطتهقلطالبیواعاهـعناحاوادشتاتهحاآخدنآنیهههاـناصیایرا نروصصیائگررراهففوًاهـگاًشبایبادهـمهااتلیتسومواجکلتهج‪i.‬اـبکمهه‪i‬بانـموه نعـوع‬
‫تکنولتدـکرونژاولدایومتژهولیبیتهـمونلدیظبدوـبررر پققایووننشـوورععفتمامالارلکشکیافیخرـتو نشصتینرند‪R‬یوگر‪O‬گااوهن‪M‬گها‪R‬ا‌هو‪O‬هگبـزهحاافترفگشظکزیایارمکااشنزتـکنوتیولاضودزعژیرویاتضدطاعرلییاتاـعنباستتشااتانیخآـن‪9‬ه‪7‬ناص اشرصاـئارهفخاًشبادصهااتراسوئـج‪٠‬تهه‪/.٠‬ب‪1‬شهدن‌‌هاوسعـت‪.‬‬
            ‫‪٠/7٨‬‬
                                                  ‫شاخص ‪ ORMOR‬به تفکیک تکنولوژی در بهار ‪79‬‬
            ‫‪٠/17/522‬‬
‫‪ORMOR‬‬       ‫‪٠/27/375‬‬
  ‫‪ORMOR‬‬     ‫‪٠/227//٠8752‬‬
            ‫‪٠/2٨/٨82‬‬
            ‫‪٠/22٨//59925‬‬
            ‫سیکل ترکیبی ‪2/95‬‬                          ‫گازی‬             ‫آبی‬                              ‫بخار‬
            ‫شهریور ‪ 79‬مرداد ‪ 79‬تیر ‪2/92 79‬‬
                              ‫سیکل ترکیبی‬                     ‫گازی‬                       ‫آبی‬                  ‫بخار‬

                                                  ‫خرداد ‪ 79‬اردیبهشت ‪ 79‬فروردین ‪79‬‬

‫‪1 Offeredable Revenue to Maximum Offeredable Revenue‬‬

                                             ‫‪17‬‬

      ‫‪1 Offeredable Revenue to Maximum Offeredable Revenue‬‬

                                                 ‫‪17‬‬

‫‪1. Offeredable Revenue to Maximum Offeredable Revenue‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25