Page 36 - winter99
P. 36
خریداران بازار برق
30
خریداران بازار برق خریداران بازار برق
40
شاخصدرصدموفقیتدرپی شبینینیازمصرفخریداران
شـاخصشاموخفقیصـدرتصدرد پمیوفقشیبینتـدری نپییـازشبمینصـی نریافز مخرصیـردافراخنریطدباراقنرابطـه ذیل تعریف م یشـود که معیـاری برای
سـنجش عملکـرد شـرکتهای خریـدار در زمینـه پی شبینی نیاز مصـرف اسـت و در حقیقت نشـا ندهنده این
اسـت کـشهاخچنـصدمودفرقیصـتددارزپیهزیشبنیهنهیـانیایز مخریصـردافراخنریازدارماحنـطبلقمبرلابغطتهشذیـولیتعقرپییف مشبیینشویدنیکـهازمعمیاصرری بفراجیبران شـده
اسـت و یسـنا بجـهشدعلیملکلرعدـدشمرکمتوهفاقییـخریتدادرر پدیر زمشیبنیهن پیی نیشابزینمیصنیـارز مفصهرزیفن اههسـات وی پدررداحقخیتقیتآننهشـاانافدزهانیدهشاییانفته اسـت.
ا ست که چند در صد از هزینههای خریداران از محل مبلغ ت شویق پیشبینی نیاز م صرف جبران شده
است و یا به دلیل عدم موفقیت در پیشبینی نیاز مصرف هزینههای پرداختی آنها افزایش یافته است.
شاخص درصد موفقیت در پیشبینی نیاز )ریال( جریمه ) −ریال( تشویق