Page 44 - پاییز
P. 44

‫شاخص درصد موفقیت پی ‌شبینی نیاز مصرف‬          ‫نام شرکت برق منطق ‌های‬      ‫شرکتهایبرقمنطق ‌های‬‫مهر ‪1400‬‬
                 ‫‪0/23‬‬                            ‫برق منطقه‌اي يزد‬
                 ‫‪-0/58‬‬                                                          ‫ماه رتبه‬‫آبان ‪1400‬‬        ‫‪38‬‬
                 ‫‪-0/81‬‬                         ‫برق منطقه‌اي خراسان‬               ‫‪1‬‬
                 ‫‪-0/94‬‬                          ‫برق منطقه‌اي تهران‬               ‫‪2‬‬           ‫آذر ‪1400‬‬
                 ‫‪-1/16‬‬                         ‫برق منطق ‌هاي هرمزگان‬             ‫‪3‬‬
                 ‫‪-0/14‬‬                          ‫برق منطقه‌اي کرمان‬               ‫‪4‬‬                     ‫خریداران بازار برق‬
                                                 ‫برق منطقه‌اي يزد‬                ‫‪5‬‬
                 ‫‪-0/91‬‬                          ‫برق منطقه‌اي کرمان‬               ‫‪1‬‬
                 ‫‪-1/11‬‬                           ‫برق منطقه‌اي غرب‬                ‫‪2‬‬
                 ‫‪-1/15‬‬                         ‫برق منطقه‌اي خراسان‬               ‫‪3‬‬
                 ‫‪-1/34‬‬                         ‫برق منطقه‌اي آذربايجان‬            ‫‪4‬‬
                 ‫‪0/33‬‬                           ‫برق منطقه‌اي تهران‬               ‫‪5‬‬
                 ‫‪-1/01‬‬                           ‫برق منطق ‌هاي باختر‬             ‫‪1‬‬
                                                 ‫برق منطقه‌اي يزد‬                ‫‪2‬‬
                 ‫‪-1/44‬‬                          ‫برق منطقه‌اي کرمان‬               ‫‪3‬‬
                 ‫‪-1/76‬‬                    ‫برق منطقه‌اي سيستان و بلوچستان‬         ‫‪4‬‬
                 ‫‪-2/31‬‬                                                           ‫‪5‬‬

                                ‫شاخص درصد خرید خارج از بازار عمد‌هفروشی برق‬

 ‫شـاخص سـهم معامـات خـارج از بـازار عمد‌هفروشـی بـرق مطابـق رابطـه ذیـل‪ ،‬معیـاری اسـت برای‬
 ‫بررسـی عملکـرد شـرکتهای خریـدار در زمینـه انجـام معامـات خـارج از بـازار عمد‪‌‎‬هفروشـی بـرق‪.‬‬
 ‫بـر اسـاس ایـن شـاخص میـزان انـرژی تأمیـن شـده از طریـق معامـات خـارج از بـازار عمد‌هفروشـی‬
 ‫بـرق نسـبت بـه کل مصـرف شـرکت خریـدار سـنجیده م ‌یشـود‪ .‬در ادامـه شـرکتهای توزیـع نیـروی‬
‫بـرق و سـپس شـرکتهای بـرق منطقـ ‌های بـر اسـاس ایـن شـاخص رتب ‪‎‬هبنـدخیریشـداد‌هرااند‪.‬ن بدارزاادارمبـرهق‬
 ‫بـر اسـاس ایـن شـاخص ده شـرکت توزیـع و سـپس پنـج شـرکت بـرق منطقـ ‌های در پاییـز ‪1400‬‬
‫ای رنتبش‪‎‬هبانخــدصیرتبشهـبـندد‌هانید‪.‬شدهاند‪ .‬در ادامه بر اساس این شاخص ده شرکت توزیع و سپس پنج شرکت برق‬

                                          ‫منطقهای در تابستان ‪ 1400‬رتبهبندی شدهاند‪.‬‬

‫شاخص درصد خرید خارج از‬                ‫(=‬‫مگاوات ساعت انرژی تحویل شده در خارج از بازار‬  ‫‪) × 100‬‬
   ‫بازار عمدهفروشی برق‬
                                          ‫مگاوات ساعت انرژی مصرفی‬

                                                                          ‫شرکتهای توزیع نیروی برق‬

‫شاخص درصد خرید خارج از بازار‬              ‫نام شرکت توزیع نیروی برق‬                    ‫ماه رتبه‬
        ‫عمدهفروشی برق‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49