Page 44 - پاییز
P. 44
شاخص درصد موفقیت پی شبینی نیاز مصرف نام شرکت برق منطق های شرکتهایبرقمنطق هایمهر 1400
0/23 برق منطقهاي يزد
-0/58 ماه رتبهآبان 1400 38
-0/81 برق منطقهاي خراسان 1
-0/94 برق منطقهاي تهران 2 آذر 1400
-1/16 برق منطق هاي هرمزگان 3
-0/14 برق منطقهاي کرمان 4 خریداران بازار برق
برق منطقهاي يزد 5
-0/91 برق منطقهاي کرمان 1
-1/11 برق منطقهاي غرب 2
-1/15 برق منطقهاي خراسان 3
-1/34 برق منطقهاي آذربايجان 4
0/33 برق منطقهاي تهران 5
-1/01 برق منطق هاي باختر 1
برق منطقهاي يزد 2
-1/44 برق منطقهاي کرمان 3
-1/76 برق منطقهاي سيستان و بلوچستان 4
-2/31 5
شاخص درصد خرید خارج از بازار عمدهفروشی برق
شـاخص سـهم معامـات خـارج از بـازار عمدهفروشـی بـرق مطابـق رابطـه ذیـل ،معیـاری اسـت برای
بررسـی عملکـرد شـرکتهای خریـدار در زمینـه انجـام معامـات خـارج از بـازار عمدهفروشـی بـرق.
بـر اسـاس ایـن شـاخص میـزان انـرژی تأمیـن شـده از طریـق معامـات خـارج از بـازار عمدهفروشـی
بـرق نسـبت بـه کل مصـرف شـرکت خریـدار سـنجیده م یشـود .در ادامـه شـرکتهای توزیـع نیـروی
بـرق و سـپس شـرکتهای بـرق منطقـ های بـر اسـاس ایـن شـاخص رتب هبنـدخیریشـدادهرااند.ن بدارزاادارمبـرهق
بـر اسـاس ایـن شـاخص ده شـرکت توزیـع و سـپس پنـج شـرکت بـرق منطقـ های در پاییـز 1400
ای رنتبشهبانخــدصیرتبشهـبـنددهانید.شدهاند .در ادامه بر اساس این شاخص ده شرکت توزیع و سپس پنج شرکت برق
منطقهای در تابستان 1400رتبهبندی شدهاند.
شاخص درصد خرید خارج از (=مگاوات ساعت انرژی تحویل شده در خارج از بازار ) × 100
بازار عمدهفروشی برق
مگاوات ساعت انرژی مصرفی
شرکتهای توزیع نیروی برق
شاخص درصد خرید خارج از بازار نام شرکت توزیع نیروی برق ماه رتبه
عمدهفروشی برق