Page 29 - paeez-97
P. 29

‫گزارش فصلی بازار برق ایران ‪ -‬پائيز ‪ 25 97‬شرکت مدیریت شبکه برق ایران‬

                                                                                                                       ‫خرخیردیادرااران بنابازازاررببررقق‬

      ‫‪34,000‬‬                                 ‫منمنححننییووضضععییتت بباارر پپییششببییننییششدهدهو موصمرصفریفخیریخدرایرادانرادرنآدذرر آ‪7‬ذ‪9‬ر ‪97‬‬
‫‪34,000‬‬

                                     ‫‪32,000‬‬
                               ‫میامنیگانیگنی منقدماقر ادناررژانیرژمیصرمفصیرفخرییداخراریندا‪2‬را‪9‬ن‪32,00030,00027.59227.5‬‬
‫خریداران بازار برق‬
                ‫مگاوات‬         ‫‪30,00028,000‬‬
                         ‫مگاوات‬
                               ‫‪28,00026,000‬‬                                      ‫میانگین مقدار پیش بینی نیاز مصرف خریداران ‪27.520‬‬
                               ‫‪26,00024,000‬‬                                    ‫میانگین مقدار پیش بینی نیاز مصرف خریداران ‪27.520‬‬

                               ‫‪24,00022,000‬‬

                               ‫‪22,000‬‬        ‫‪1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24‬‬
                                                                                                                                              ‫ساعت‬

                                       ‫‪2 23 24‬م‪2‬تو‪1‬س‪2‬ط م‪0‬ق‪2‬دار پ‪9‬ی‪1‬ش ب‪8‬ی‪1‬نی ن‪7‬ی‪1‬از م‪6‬ص‪1‬رف‪15‬خری‪4‬دا‪1‬ران‪11 12 13‬متو‪0‬س‪1‬ط مق‪9‬دار ان‪8‬رژی‪7‬مصرف‪6‬ی خر‪5‬یدارا‪4‬ن ‪1 2 3‬‬
                                                                                                                                        ‫ساعت‬

                                             ‫متوسط مقدار انرژی مصرفی خریداران‬                                          ‫متوسط مقدار پیش بینی نیاز مصرف خریداران‬

                                             ‫شاخص موفقیت در پیشبینی نیاز مصرف خریداران‬

                               ‫شاشخاخشاصخصممصووفمفوققفیقییتتت دددرررپپیپییشبشیبش‌نیبنیی ننییانزییامنزیاصمرزصفمرخصفریردخارفارینخداطرربایندارابراطهنذیل تعریف می شود که معیاری برای‬

‫کــه‬                           ‫مشعـیـاــشاخاارسسخنیصتجبمصـکـوهشرفماقوعچفییمنـقلـیدسکـرتدـتردنددصرجرشدپرپایکشیزتعهه‌شابشزمبییلییننکنهـــخـهیاررییندیندیاایرشزـخــرادـمیرزردکازمصرتماریهصنانــافهزریپیمخفخرحیرشیخبلدـایـرینرمادـباـلیرندنغایدرتطاارزبشنزمویمطیصرابنبرــپــیطفههقاپشیربذساییبنتطل‌شبـیوـتینعنهیدـاررـیزذییحمـفـقنصییملرقــتایفتعز نرشمجیبـوشـاصرداــنفنکردهمهشفنمدی‌ادهعهاشسیااـسـیــروتندتی‬
‫بورادری‬

‫حقیسقنـوـ یجات بنشهشعدـلـایمل‌نلکدرعهددنمدشهمروافیکقـتـیهانتایدسرــخپرییتداشکبرـیـندهریچنزنیماــیزندمهدصپرریصفــشبهدیزانیزنیههنهازییانیز ‌هپمرهـدـاصارختیفیاخآنرسیهـاـ اتدفازوراایدنراشزیحاقمفتیحقهاــستلنت‪.‬مبشلاــنغدهتنشدــهواییقن‬
‫پی ا ‌شسبیتنـکیه نیچنـادز دمرصصـدر افز هجزبیـنراههنا شیدخه‌اریسـداراتنو ایزـام بحـهل مدلبیلـغلت عشـویدم پمیوفقشیبـینتی ندیراپزیمص‌شبرینفـیجبنریاـانزشمدصهاـرسفت‬
                               ‫هزیون ی‌هاهبــهادلییپرلداعخد‪0‬تمـ‪0‬ـ‪1‬مویفآقنی×هــتا اد)فر)زراپییایــل()شربجیشیاریینلامف(هیتمن‌هجیا‪−‬امسزو)ـعرـمیاهزصلتی‪.‬نر( تهفشویهزین(هها=ی پرشدااخختص میوفآنقیهاتافدرزاپییششبیینافیتنیهاازسمصتر‪.‬ف‬

                               ‫در ادامه بر ا ساس این شاخ)ریصالش(رجکرتیهماهی ت‪−‬وزی)ریعانلیر(وتشیوبیرق و سپس شرکتهای برق منطقهای در پاییز‬
‫( = شاخص موفقیت در پیشبینی نیاز مصرف‬                                                                                   ‫‪) × 100‬‬
                                                                               ‫سال ‪ 97‬رتبهبندی شدهاند‪) .‬ریال( مجموع هزینه‬

‫در ادامه بر ا ساس این شاخص شرکتهای توزیع نیروی برق و سپس شرکتهای برق منطقهای در پاییز‬
‫در اسدااملـه‪7‬ب‪9‬ـرراتبسهـباندس اییـشندهاشنـاد‪.‬خص شـرکتهای توزیـع نیـروی بـرق و سـپس شـرکتهای بـرق منطقـه‌ای در‬

                                                             ‫پاییــز ســال ‪ 97‬رتب ‪‎‬هبنــدی شــده‌اند‪.‬‬

                                                                                ‫‪27‬‬

                                                                               ‫‪27‬‬
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34