Page 26 - spring1400
P. 26

‫شاخص سنجش رقابتپذیری بازار برق ‪ORMOR1‬‬

                                 ‫شاخص سنجش رقاب ‌تپذیری بازار برق ‪ORMOR1‬‬

‫یکیـکییا اززووظظااییـففممههمـ وماوحادحهادهیـاپایی پاشیـدر اشکثدرربااکزاثرـهرا بایزباررهقـامطیربـحردنقیامبطرـررسحیدرنفیتـااربپریرشسنـهایدرقفیتمارتپ بیازشیـگنرهااند‬

‫قی بمازـارتب برازقیوگـمریازاننبـماوزفاقریبـترآنقهاو دمری بـرزناامنهمآورفایقیـش تتولآینهدـااسدرت‪.‬ببرنهامهـمهی آنرامینـظوشر تدولریمـجدماوسعـه بتا‪.‬زابرـبهرهق امییرـانن‬

‫مننیظـزوارز دشراخمجصمو‪R‬عـ‪O‬ه‪M‬بـ‪R‬ازا‪O‬را بسـترفاقدهایـشرادهنانسیـتز اکزهشمیـازاخن تصمای‪R‬ل‪ O‬ف‪M‬ر‪R‬وش‪O‬نادسگـاتنفابادزهار بشـهدکه اسسبـ دترآمکـدهبیمشیتـرزاران‬
‫تمایـل فروشـندگان بـازار بـه کسـب درآمـد بیشـتر را نشـان م ‌یدهـد‪ .‬هرچـه ایـن شـاخص بـه‬
‫عـندشدا ینـمکی ندزهددی‪.‬ـهرکچباه اشیـند نشاشخـا ‌نصدبههنعددهدنیزدیک نکزـدیی قکی بماـشدت نپیشاشنـدنههناددهین بزـدیهکسیـققیمف قتیپیمـشنتهابدـازیابرهاسسـقتف‪.‬‬

                     ‫رابقطیـمهتذبیاـزارل انسحـت‪.‬وهرابمطحاهسذیـبلهنحشوـها مخحاصسب‪R‬ه‪O‬ش‪M‬ا‪R‬خ‪O‬صرا ن‪R‬ش‪O‬ـا‪M‬ن‪R‬م‪‌ O‬یرادنهشـاد‪.‬ن میدهد‪.‬‬

‫‪‬‬  ‫=‬         ‫‪∫0 _() ‬‬
                                    ‫)‪ ∗ ( − ‬‬

                                               ‫‪ :_()‬تابع پیشنهاد قیمت مجموع واحدهای نیروگاهی مالک ‪i‬ام‬

                                                                                                     ‫‪ :‬مجموع قابلیت ابراز واحدهای نیروگاهی مالک ‪i‬ام‬

                                                                    ‫‪ :‬سقف قیمت بازار‬                                                                                                                                                    ‫‪20‬‬
‫‪ :‬مجموع حجم معاملات تخصیص داده شده خارج از بازار برقربقراقهبابواتتپحپذدیذهیراریییندیدرررباوبازگاازارهربیبررقماقلک ‪i‬ام‬

‫در ادامـه بدد‌رهرماانددااممظههـببوههرممنپناظیظوـورر پپاایشی رشفشتررفـفاتتاراررفففررروووشششنـندندگگادانگناوونححوففظحظافامـامنانظتتادمدرارناـاطلطالتاعاعدارتتاآنآطنهالهااصعصرـفارافاباتباتآنتووهجـجهاهب بهصهنرونفوعـعتا تبکنـکوانلوتولژووژیجیـه بـه نـوع‬
‫تکنولـوژ تتیووللتییوددل بیبرـرققد بووـننوروععقمماواللنککیـیوتتعننییمرارلووگکگااهیهـههااگتگزنازاریرشرشوییگاااز‌هزوهوـضاضععیگیزتاتاریایشنـنشایشااخزخ وصصاضارائرعائهیهـششدتهداهای اـسسنت‪.‬ت‪.‬نشنمـومادواخدراهراهاصیایرشائاشـاخهخصشصـده اسـت‪.‬‬
‫نمودارهـاییاایدد ششدـدهاه کخکهه ددصرر ایادـدااممدههببرشررـرسسدهییکششـددههاهناندد‪.‬د‪.‬ر ادامـه بررسـ‪e‬ی‪enu‬ش‪v‬ـ‪e‬د‪‌R‬هان‪le‬د‪1 Offeredable Revenue to Maximum Offereda.b‬‬

                                     ‫‪1/10/000‬‬                ‫ششااخخصص‪OORRMMOORR‬ب بههتتف‪7‬فکک‪2‬ییککتتکنکنولولووژژیی‬

                          ‫‪ORORMMOROR‬‬‫‪0/09/595‬‬                                                                                                                                                                                                            ‫رقابت پذیری در بازار برق‬
                                    ‫‪0/09/090‬‬
                                    ‫‪0/08/855‬‬    ‫سیکل ترکیبی‬                                           ‫گازی‬      ‫آبی‬          ‫بخار‬
                                    ‫‪0/08/80 0‬‬  ‫سیکل ترکیبی‬                                           ‫گازی‬       ‫آبی‬          ‫بخار‬
                                    ‫‪0/07/575‬‬
                                    ‫‪0/07/070‬‬                                                                     ‫خرداد ‪1400‬‬
                                    ‫‪0/06/565‬‬                                                                     ‫خرداد ‪1400‬‬
                                    ‫‪0/06/060‬‬
                                    ‫‪0/05/555‬‬
                                    ‫‪0/05/050‬‬

                                                              ‫اردیبهشت ‪ 1400‬فروردین ‪1400‬‬
                                                             ‫اردیبهشت ‪ 1400‬فروردین ‪1400‬‬

                                      ‫‪1/00‬‬                    ‫شاخص ‪ ORMOR‬به تفکیک تکنولوژی‬
                                     ‫‪10//0905‬‬                ‫شاخص ‪ ORMOR‬به تفکیک تکنولوژی‬
                                    ‫‪0/09/590‬‬
                          ‫‪OROMROMROR‬‬‫‪00//9805‬‬
                                    ‫‪0/08/580‬‬
                                    ‫‪0/0/8705‬‬    ‫سیکل ترکیبی‬                                           ‫گازی‬      ‫آبی‬          ‫بخار‬
                                    ‫‪0/07/570‬‬   ‫سیکل ترکیبی‬                                           ‫گازی‬       ‫آبی‬          ‫بخار‬
                                    ‫‪0/07/605‬‬
                                    ‫‪0/06/560‬‬                                                                     ‫خرداد ‪1399‬‬
                                    ‫‪00//6505‬‬                                                                     ‫خرداد ‪1399‬‬
                                    ‫‪0/05/550‬‬
                                    ‫‪0/50‬‬

                                                ‫اردیبهشت ‪ 1399‬فروردین ‪1399‬‬
                                               ‫اردیبهشت ‪ 1399‬فروردین ‪1399‬‬

‫‪1- Offeredable Revenue to Maximum Offeredable Revenue‬‬

                                                                                                            ‫‪28‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31