Page 58 - spring1400
P. 58

‫ویژگیهـای و مشـخصات کلـی مربـوط بـه بـازار ظرفیـت روسـیه در ادامـه آمـده اسـت‪.‬‬            ‫‪582‬‬
                                                                      ‫* تأسیس در سال ‪2013‬؛‬
                                                                                                           ‫دانش در حوزه بازار برق‬
                   ‫* جبران هزین ‌ههای ثابت تولید و جذب سرمایه برای ایجاد ظرفیت ب ‌هعنوان هدف اصلی؛‬
                                         ‫* افزایش ظرفیت نصب شده در شبکه به عنوان هدف جانبی؛‬

                                      ‫* افزایش قابلیت اطمینان و امنیت شبکه به عنوان هدف جانبی؛‬
                                                                ‫* مقابله با عدم قطعیتهای تولید؛‬

                     ‫* انتخاب میزان رقابتی ظرفیت بر اساس تامین پیک مصرفی ب ‌هعلاوه ظرفیت ذخیره؛‬
                            ‫* تضمین دریافت برق تولیدی فروشندگان ظرفیت توسط خریداران ظرفیت؛‬
                                                   ‫* شرکت بهر‌هبردار سیستم مجری برگزاری است‪.‬‬

                                                                        ‫بخشهایبازارظرفیت‬
                ‫* فرآیند انتخاب رقابتی ظرفیت (‪ )CCA‬برای انتخاب ظرفیتهای ارائه شده در سال موردنظر‪.‬‬

                                                    ‫* تعیینقیمتتعادلیبرایظرفیتهایانتخابی‪.‬‬
‫* تـا سـال ‪( 2015‬سـالی کـه در آن تغییـر قانـون مربـوط بـه انتخـاب رقابتـی ظرفیـت اتفـاق افتـاد) حراج‬

                                                      ‫ظرفیـت بـه صـورت سـالانه برگـزار م ‌یشـد‪.‬‬
                               ‫* از سال ‪ 2016‬برگزاری ب ‌هصورت سالانه و برای سه سال بعد برگزار شد‪.‬‬
                  ‫* انتخاب پی ‌شفرض ظرفیتهایی که تحت سازوکار پاداش ظرفیت (‪ )CRM‬انتخاب شدند‪.‬‬

                                     ‫* سازوکار پاداش ظرفیت (‪ )CRM‬برای ساخت ظرفیتهای جدید‪.‬‬
‫* تعهـد عرض ‌هکننـدگان بـه ارائـه ظرفیـت در زمانهـای مشـخص و تخصیـص جریمـه در صـورت عـدم‬

                                                                    ‫تأمیـن ظرفیـت قـراردادی‪.‬‬

                                                                           ‫نحوهتعیینقیمت‬
                                                                 ‫* فرآیند انتخاب رقابتی ظرفیت‬
                   ‫* بر اساس پیشنهادها عرض ‌هکنندگان ظرفیت و تابع تقاضای ظرفیت (به صورت تعادلی)‬
‫* تعییـن کـف و سـقف قیمتـی ب ‌همنظـور تنظیـم بـازار (در سـال ‪ 2016‬سـقف قیمتـی بـرای منطقـه اول‬
‫قیمتـی برابـر بـا ‪ 2.200‬یـورو بـه ازای هـر مـگاوات و بـرای منطقـه دوم قیمتـی برابـر بـا ‪ 3.100‬یـورو بـرای‬
‫هـر مـگاوات و میـزان کـف قیمتـی نیـز بـرای مناطـق قیمتـی اول و دوم به ترتیـب برابـر بـا ‪ 1.600‬و ‪2.200‬‬
                                                     ‫یـورو بـرای هـر مـگاوات تعیین شـده اسـت)‪.‬‬

                                                                      ‫* سازوکار پاداش ظرفیت‬
                                                        ‫* ب ‌هصورت تنظیم شده و با قیمت تعرف ‌های‬
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62