Page 30 - 1397-1399
P. 30

‫رقابت پذیری در بازار برق‬          ‫نمودار تداوم بار‬

           ‫‪60,000‬‬‫بار (‪)MW‬‬
          ‫‪55,000‬‬
           ‫‪50,000‬‬
          ‫‪45,000‬‬
           ‫‪40,000‬‬
          ‫‪35,000‬‬
          ‫‪30,000‬‬
          ‫‪25,000‬‬
           ‫‪20,000‬‬
           ‫‪15,000‬‬

                         ‫‪0/0‬‬
                            ‫‪3/8‬‬
                                ‫‪7/7‬‬
                                    ‫‪11/5‬‬
                                        ‫‪15/4‬‬
                                           ‫‪19/2‬‬
                                               ‫‪23/1‬‬
                                                   ‫‪26/9‬‬
                                                       ‫‪30/8‬‬
                                                          ‫‪34/6‬‬
                                                              ‫‪38/5‬‬
                                                                  ‫‪42/3‬‬
                                                                      ‫‪46/2‬‬
                                                                         ‫‪50/0‬‬
                                                                             ‫‪53/9‬‬
                                                                                 ‫‪57/7‬‬
                                                                                     ‫‪61/6‬‬
                                                                                         ‫‪65/4‬‬
                                                                                            ‫‪69/3‬‬
                                                                                                ‫‪73/1‬‬
                                                                                                    ‫‪77/0‬‬
                                                                                                        ‫‪80/8‬‬
                                                                                                           ‫‪84/7‬‬
                                                                                                               ‫‪88/5‬‬
                                                                                                                   ‫‪92/4‬‬
                                                                                                                       ‫‪96/2‬‬

                          ‫سال ‪99‬‬  ‫سال ‪98‬‬                      ‫درصدی از ساعات سال‬                                                                                              ‫‪24‬‬
                                                    ‫سال ‪97‬‬

‫ددررششــککللذذییـلـ نلمنومدـاـروتدادراتوـمـدماتوومسمتطو قسیــمطتقپیذمیــرفتتهپذشیدرفهتـدـره آرشاـیـدشه ندهرایآراییـبـازارش نهرامیاـلـاییز بــشادزاهر نرسمبالاتیـبـهز‬          ‫رقابت پذیری در بازار برق‬

‫شســقدهف نقیسمــبت بتابزاــرهدرســسقالهفا قیی ممــذکتوربــرازسارمدشردسهاــسالهتا ویهممذانکــطوورر رکهســقابملشمد‌هشااسهــدهاتسوتهمدانرطســاعوارتکــزیهاقدابیــازل‬
‫مسشااله‪،‬دق‌هایمسـتتپذدیررفستـهاعاشدتهزیدـرادسایلاز‪8‬س‪9‬ـا‪13‬ل‪،‬نقیسبمـت بتهپذسیارفلتـ‪7‬ه‪39‬ش‪1‬ـدکهمدترر بسوـداهلاس‪98‬ت‪ 3.‬ا‪1‬یننسـروبندت بکاـههشسیـابال‬
‫ت‪7‬و‪9‬ج‪3‬ه‪1‬بکهمشتاـخر بـصود‪R‬ه ا‪O‬س‪M‬ـ‪R‬ت‪O.‬ایدـرنسراونلـ‪8‬د‪9‬کا‪3‬ه‪ 1‬نشیـزیقاببـال تتووججـیهه باـسهتشوـاهخر دصو ب‪R‬ه‪O‬ی‪M‬ک‪ R‬ن‪O‬تیدرجهساـشاالره‪8‬دا‪9‬رن‪3‬د‪.1‬نیچـراز‬
‫قابـل توجیـه‌اسـت و هـر دو بـه یـک نتیجـه اشـاره دارنـد‪ .‬چـرا کـه بـا توجـه بـه شـاخص فـوق نیـز‬
‫برکآیهنبـا تدوقیجمهتبههـاشایخپیشصـفنوهاقدنییزدبررآیسنـادلقی‪8‬م‪9‬ته‪3‬ا‪1‬ین پسیـبشنهتابدـهیسدـراسلا‪7‬ل‪319389‬کا‪1‬هنـسبشتیابفهتـسهاالسـ‪97‬ت‪3.‬ه‪1‬ماکناطهـوشر‬
‫کیاـفهتهملااسحتظ‪.‬ـههممانـطیورشـکوهدمدلراحسـظاهعامتیزشیـوادددیر ازساسعاـاتلزی‪9‬ا‪9‬د‪3‬ی‪ 1‬اقزیمساـلت پ‪9‬ذ‪9‬ی‪3‬رف‪1‬تقـیهمشتـ پدهذنیرسفـتبهتشبدـههندسوبستـابهل‬
‫مدـوارققاسبباـللت نمپایـذقیزب برلی نیشیـزدتبرریبااشستزـارراتبسکرـتقه بکـها بتاوتجوـجههب بـهه ششاـاخخصص‪ OORRMMOORR‬ااییـننمموـرودر ندینزیـقازبقالبـتولجتیوهجمیهیبماش‌یبدا‪.‬شـد‪.‬‬

‫متوسط قیمت نرمالایز شده‬                 ‫نمودار تداوم متوسط قیمت پذیرفته شده در آرایش بازار‬

                         ‫‪1/0‬‬
                         ‫‪0/9‬‬
                          ‫‪0/8‬‬
                          ‫‪0/7‬‬
                          ‫‪0/6‬‬

                         ‫‪0/5 32‬‬

                         ‫‪0/4‬‬

                         ‫‪0/0‬‬
                            ‫‪4/0‬‬
                                ‫‪8/0‬‬
                                    ‫‪12/0‬‬
                                        ‫‪16/0‬‬
                                            ‫‪20/0‬‬
                                                ‫‪24/0‬‬
                                                   ‫‪28/1‬‬
                                                       ‫‪32/1‬‬
                                                           ‫‪36/1‬‬
                                                               ‫‪40/1‬‬
                                                                   ‫‪44/1‬‬
                                                                       ‫‪48/1‬‬
                                                                          ‫‪52/1‬‬
                                                                              ‫‪56/1‬‬
                                                                                  ‫‪60/1‬‬
                                                                                      ‫‪64/1‬‬
                                                                                          ‫‪68/1‬‬
                                                                                              ‫‪72/1‬‬
                                                                                                 ‫‪76/1‬‬
                                                                                                     ‫‪80/1‬‬
                                                                                                         ‫‪84/2‬‬
                                                                                                             ‫‪88/2‬‬
                                                                                                                 ‫‪92/2‬‬
                                                                                                                     ‫‪96/2‬‬

                          ‫سال ‪99‬‬  ‫سال ‪98‬‬                  ‫درصدی از ساعات سال‬

                                                    ‫سال ‪97‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35