Page 40 - تابستان 1401 اصلی1
P. 40
خخررییدداارراانن ببااززاارر ببررقق
شـرششکررککت بتتـببرررققق مممنننطططقققههااـ ییهاززننیججزاانننجووـاببررنققو بممننـططرقققههاامیین گگطییقللـاا هننا ببیههگتتیررتتـییاببندداابررااـییه ت99رت44یووـ ۶۶ب44ددداررراصصیدد9خخ4ططااویی6پپ4ییدرششببییصننـیید ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ 34
خطباـرا دیرپیماه شمبریدناـدـ بویدبهــاانرد.در مـانـاده .مــرداد بودهانــد.
خریداران بازار برق
شـرکت بـرق منطقـ های زنجـان و بـرق منطق های99گ44یـان بـه ترتیـب دارای 39و 37درصد ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ
خطـای پیشبینـی در مـاه شـهریور بودهاند.
شاخصدرصدموفقیتدرپی شبینینیازمصرفخریداران
شـاخص موفقیـت در پی شبینـی نیـاز مصـرف خریـداران طبق رابطـه ذیل تعریف م یشـود که معیـاری برای
سـنجش عملکـرد شـرکتهای خریـدار در زمینـه پی شبینی نیاز مصـرف اسـت و در حقیقت نشـا ندهنده این
اسـت کـه چنـد درصـد از هزین ههـای خریـداران از محـل بهای تشـویق پی شبینی نیـاز مصرف جبران شـده
اسـت و یـا بـه دلیل عـدم موفقیـت در پی شبینی نیاز مصـرف هزین ههـای پرداختی آنهـا افزایش یافته اسـت.